Tuesday, March 15, 2011

"SEMANIS KURMA" secara "LIVE"

assalammualaikum.
malam tadi ade join 1 ceramah agama sempena Maulidur Rasul area rumah aku. hah! sebelum tu aku nak tanya, anda tahu tak rancangan semanis kurma? ala, yang kat tv9 tu. tgk tak nih? hehehe. kalau tgk baguslah! mesti anda tahu kan siapa pengacara rancangan tu, tak lain tak bukan pasangan suami isteri iaitu USTAZ WAN AKASHAH dan USTAZAH SITI NORBAHYAH.


hah! gamba ni aku ambik dr google ye.. heheh :P

so, mereka dijemput menjadi penceramah malam td. ok lah. mcm dlm tv pn ade time aku tgk tu. hehehehe.

aku ingat nak syer sikit ape yang aku dengar dlm ceramah mlm td, tp masalahnya aku tak bawak buku nota pulak! tu lah, bersiap lama lagi, da tertinggal buku. so aku bole salin nota sikit2 dlm handphone aku jela.

antara yang dikupas mlm tadi adalah KEISTIMEWAAN NABI S.A.W :

  • nama baginda
  • wajah baginda
  • keturunan
  • ibdah
  • akhlak 

doa yang bagus kita amalkan, adalah doa NABI IBRAHIM :
   
      surah ibrahim ayat 40.

dan apa tah lagi, aku bukan taknak syer. masalahnye aku pn tak paham apa yang aku tulis dlm hp tu. dah berbelit dah hehehe. 

tp amalkan la ye surah ibrahim tu anak2 sekalian, mmg bagus. hehehe.

5 comments:

OnE_nIeZuKa said...

alhamdulillah

beluncas said...

bila hirda nak jadi penceramah lak .. msti petah bercakap !. bak kate cik cyber tuu,,kao bole jadi cikgu tadika bila bercerita

miss hirda said...

one-ni-zu-ka : amin2!! hehhe

beluncas : bukan taknak, tp takot terbagi ajaran sesat lah.. hehehehe.. sebab selalu kat clas cyber tu, fakta yang di cari selalu salah.. hehehehe

cik nazira said...

semanis kurma best suka tengok..

miss hirda said...

best2! tp ite jarang tgk.. hehe :P