Saturday, March 12, 2011

aku tak bodo !

assalammualaikum semua.
ok, kali ni aku nak cerita pasal result exam. 1st aku nak say sorry la ye kalau anda terasa bila baca entry kali ni, bukan ape ye, cuba anda perhatikan sekeliling. bila orang kata result exam kua je, semua berpusu-pusu kol kite. sampai bil telefon pn melambung. semata-mata nak tawu result exam anak orang. ok2! fine! itu aku ase normal lah. tp yang x normal tu, asal ko da taw result orang tu, ko nak ceramah dia n nak ngutuk dia pulak? adoi! bak kata kawan aku, "buat hal lah! ".



ok! so lepas tu, ade pulak yang mulot laser ni, nak cakap cam ni :


"awak ni mmg anak manje ke kat uma?" 
"mak bapak awak tak rotan ke kalau awak tak blaja?"
"awak tak skor subjek sains betul2. awak rugi."
and, bla.. bla.. bla.. sampai dia penat n rasa nak muntah!


aku lak ase nak jawab, sukati aku la. ko dulu exam dapat bape pulak? aku nak taw jgk!
naseb baik la "dia" yang selalu bg komen tu orang lg tua kan. so xpe2, aku diam je. 



tp kalau aku tanya jugak, mesti dia terdiam lalu menjawab, "aku dulu lain, sekarang kan dah senang nak belajar."

aku menci la!

kenapa ye ade sikap macam tu, maybe encik mulut laser ni ade anak yang bijaksana, cemerlang, gemilang, terbilang!

aku ni pulak, malas belajar! berangan je.


eleyh! tp xpe, aku nak tgk nanti anak encik mulut leser dapat berapa pulak. plus, dia ingat IT ni xde keje ke hah? sekarang semua nak IT taw. adakah dunia nak orang yang teror sains je? adoi! xbalance la camtu. hape lah! hah! aku nak tambah pengakuan berani mati kat sini ye, memang aku punye bahasa arab PMR dulu hancus, tapi sub lain semua, ok ye. memang aku tido je kelas arab tu orangeemoticon. aku xpaham cikgu tu aja, sbb aku tak minat. tp 8 lagi subjek yang aku ambk, ok. alhamdulilah semua ok. *bkn niat nak bangga diri ye*

lepas tu, masa spm pulak, aku lagi la kuat berangan time sub chem, fzik, bio, n add math. hahahaha. tp bila cikgu stat tanya, aku jd gegel! orangeemoticonhahahaha! lagipun sub tu mmg siyes ngantuk la orangeemoticon, penat aku tahan ngantuk taw. kalau aku paksa jgk diri aku nak blaja, aku ase mcm dunia da berpusing-pusing orangeemoticon. hehe, ehh! siyes lah!

so, kesimpulannya, tak payah la nak bangga2 sangat dengan result exam anda. sekarang ni, kalau anda teror hafal buku teks sains tulin form4 n form5 pn, tp kalau keje x taw nak buat, same je. 

ingat ye, jangan marah, sbb aku je yang kene bebel, aku pn manusia jgk, ade hati dan perasaan. ceh! hahaha 




No comments: